Orhidee sălbatice-n Wasserliesch

Rezervația naturală Perfeist

Un  material care s-a lăsat (prea) mult așteptat; sincer, speram să ajung încă o dată în acele locuri și să am ocazia să fac fotografii mai reușite. N-am ajuns, dar simt nevoia să împărtășesc cu voi imaginile (ceva mai multe, de data asta) și povestea vizitei.

Despre orhideele sălbatice nu știam mai nimic până anul acesta. Am aflat despre Rezervația naturală din Wasserliesch oarecum întâmplător. Pe pagina organizației BUND apăruse un anunț că se organizează o excursie (ghid: Dl. Frank Huckert-BUND Trier-Saarburg). Atunci a-nceput totul...

A fost una dintre cele mai plăcute momente din existența mea de...expat. (îmi "place" cum sună :)  Ce m-a impresionat? Natura sălbatică, oamenii dedicați (e extraordinar să intâlnești persoane de vârsta a treia, cu rucsacul în spate povestind cu pasiune despre plante) și-nu în ultimul rând- Foxy, vulpița în lesă care ne-a însoțit, mai pe jos, mai în brațe, în funcție de toane. :)

Rezervația naturală Perfeist, cunoscută și sub denumirea de "Altes Lager", se întinde pe o suprafață de 22 de hectare. Este situată pe un platou înalt în apropierea graniței luxemburgheze, între râurile Mosela și Saar. Zona a fost declarată rezervație naturală în anul 1986.

Iubitorii de natură pot admira aici peste 20 de specii de orhidee sălbatice, diferite speciii de Gențiana, insecte rare, vegetație și faună specifice zonelor calcaroase.

Orhideele fotografiate, în ordine alfabetică, ca la școală :)
  •   Aceras anthropophorum
  •  Anacamptis-pyramidalis
  •  Cephalanthera damasonium
  •  Himantoglossum hircinum (ouăle popii) 
Ceva mai târziu le-am descoperit și în Wellen. Mai multe informații despre această specie  aici. 
  • Listera ovata
  •  Ophrys holoserica
  •  Ophrys-insectifera

  • Orchis mascula 

  •  Orchis militaris
    "În rândul patru, banca de la geam":)))


  • Orchis-purpurea

  • Orchis-ustulata
  • Platanthera-chlorantha

Vulpița Foxy, cumințică la început,
curioasă (hoppa, parcă văd o pasăre printre orhideele protejate),
plictisită (off, vizită pentru raw-vegani, zău).
Cu greu m-am abținut să nu smotocesc...Foxilina. Cu siguranță, n-o voi uita curând.

Fotografii realizate la 16 Mai 2015, Perfeist-Wasserliesch (D)


Comentarii

  1. Minunate ! Recunosc doua, trei, care apar si in flora locala. Ce mi-ar place sa am si eu un ghid intr-o excursie in cautare de flori ... Eu merg cu ghidul in mana si identific cum pot, ce pot :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Dani. Într-adevăr, o experiență de neuitat. Îmi plac oamenii care pun suflet în ceea ce fac, iar cei de la BUND cu siguranță se numără printre ei. Plus, că am avut ocazia să mă plimb în compania unei vulpițe interesate de orhidee sălbatice:)))

      Cât despre specii, am aflat că ele se pot "bastardiza".
      P.S. Și eu folosesc adesea diferite cărți despre plante:)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Brândușa de primăvară

Bulgărele de zăpadă/Călinul